Stresscoaching v. Jonilina Pedersen


STRESS COACHING

 

Et individuel coachingforløb vil tage udgangspunkt i din stresssituation og kan strække sig over et samtaleforløb på 4 – 8 sessioner alt afhængig af din stressbelastning.

Jeg hjælper dig med at kortlægge din stressbelastning, og sammen finder vi årsagerne til stresspåvirkning. Ud fra det lægger jeg en behandlingsplan og rådgiver dig i, hvordan du kommer videre i livet.

Du får værktøjer med fokus på bedre trivsel samt håndtering af hverdagens udfordringer. Jeg lærer dig at mærke efter og drage omsorg for dig selv og din krop, så du bedre kan sætte grænser. Dermed bliver du bedre til at modstå evt. ”storme”, der måtte komme i fremtiden.

Allerede ved første samtale stiller jeg din diagnose, laver en prognose samt lægger en behandlingsplan.

Er det noget for dig, så kontakt mig hos Ikast Fysioterapi og Træning:

Mail:jonilinap@ikastfys.dk  eller mail@ikastfys.dk

Tlf.: 97152242

Pris. 595 kr.pr samtale.

Samtalen vil tage en time og er fortrolig.

 

Fysioterapeut og Stresscoach

Jónilina Elmarsdóttir Pedersen

 

Jeg har været praktiserende fysioterapeut 21 år og har mange kurser og efteruddannelser indenfor faget, bl.a i Mindfullness, Den Motiverende Samtale og smerterteori/psykologisk smertetakling.

Jeg er nu uddannet stresscoach hos Matzau Erhvervspsykologerne, som er en af landets førende psykologer indenfor stresshåndtering

 

SPOT DIN STRESS

Kend dine stresspåvirkninger:

Eksempler på årsager, som kan være kilden til, at man udvikler stress.

  • Har du en travl hverdag på jobbet, med fritidsaktiviteter og i familielivet?
  • Er jobbet uden struktur og indflydelse på egne arbejdsopgaver?
  • Lægger chefen større og flere arbejdsopgaver på dig, end du kan nå i arbejdstiden?
  • Har du været udsat for en livsbegivenhed, eksempelvis et dødsfald, ulykke eller fået diagnoseret en kronisk sygdom, som gør det svært at få dagligdagen til at fungere?
  • Er du arbejdsløs eller sygemeldt, og er din økonomi presset, så du bekymrer dig for fremtiden?

 

  • Disse er blot nogle eksempler på årsager, som kan forårsage stress.
  • En for travl hverdag kan sammenlignes med at køre stærkt på en motorvej i længere tid, hvor man til sidst bliver fartblind.
  • Tilvænningen gør, at man glemmer at mærke efter med sig selv, da man hele tiden vil præstere og nå videre til næste projekt.
  • Det kan ende med, at man begynder at udvikle stresssymptomer, da det kan være svært at sige fra i tide.

 

Lær dine stresssymptomer at kende:

Når man er mental overbelastet, og har været det i længere tid, kan man begynde at udvikle forskellige symptomer.

  • Fysiske symptomer: Hovedpine, søvnløshed, hjertebanken, uro i kroppen, muskelspændinger/-smerter, trykken for brystet, svimmelhed, mavesmerter og forværring af kronisk sygdom.
  • Adfærdsændring: Gå til yderligheder - øget/mindsket indtagelse af mad, øget forbrug af alkohol, hyppig rygning og øget medicinforbrug.
  • Forskellige slags udbrud: Har du humørsvingninger, nervøsitet, impulsivitet og nervøs latter.
  • Adfærd på arbejdspladsen: Har du svært ved at beslutte dig, ustabil, nedsat præstationsniveau, små konflikter og øget sygefravær.
  • Følelsesmæssige symptomer: Føler du dig presset, sårbar overfor kritik, utilstrækkelighedsfølelse, lav selvtillid, ensom, aggressiv, frustreret, rastløs, tristhed og manglende lyst til samvær. Disse er bare nogle af de symptomer, man kan udvikle.

 

 

Kontakt os i dag

UDVIKLET AF: SØGEMEDIER A/S - COOKIEPOLITIK